Wednesday 24 August 2016

Ubat Jerawat Paling Murah


Telah terbukti bahawa banyak manfaat daun bidara kepada kita terutamanya untuk membersihkan kulit daripada kekotoran dan menjaga kemulusan kulit.

Masalah jerawat dengan remaja sudah sinonim sejak dahulu lagi. Mereka sangat risau akan penampilan mereka terutamanya remaja perempuan. Entri kali ini ingin saya  berkongsi kaedah mengatasi masalah jerawat dengan sifar kos sahaja. Penggunaan daun bidara juga dipercayai dapat mengatasi masalah kulit wajah berminyak .

Cara Penggunaanya :
Ambil beberapa helai daun bidara kemudian ditumbuk halus lalu masukkan ke dalam bekas yang sesuai seperti mangkuk plastik. Masukkan air yang secukupmya supaya campuran tadi menjadi agak pekat. Seteruskannya sapukan campuran tadi ke muka untuk dijadikan sebagai masker,dan biarkan selama 20 minit sehingga mengering sepenuhnya.

Kemudian bilaslah dengan air bersih tanpa menggunakan sebarang pencuci atau sabun. Anda akan dapat merasai perbezaaannya dalam sekelip mata sahaja. Teruskan usaha ini selama dua bulan dengan kekerapan penggunaanya tiga atau empat kali seminggu.


* Artikel di atas hanyalah petua yang mungkin berkesan kepada sesetengah individu walau bagaimanapun tidak rugi apa-apa kalau mencuba. Tq.


No comments:

Post a Comment