Monday 29 February 2016

Keajaiban Durian Belanda

Pokok yang ditanam tepi pagar ini sudah banyak kali berbunga tetapi akhirnya putik gugur ke tanah. Mungkin baru belajar berbuah agaknya. Harga buah Durian Belanda yang mahal menyebabkan timbul minat untuk menanamnya di kawasan rumah. Dikatakan daun durian belanda ini mampu menghalau anai-anai daripada kawasan rumah kita.

Durian belanda menjadi penawar kepada pelbagai jenis penyakit. Sekarang ramai orang Malaysia mencari buah durian belanda kerana dikatakan berkesan untuk mengubati penyakit dan merupakan pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan kesan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo. 




Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai antibakteria, antifungus , berkesan melawan berbagai-bagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali  sistem saraf  yang kurang baik. Jadi amalkanlah makan dan minum jus buah yang ajaib ini dalam menu harian kita.


Rujukan :


http://fenditazkirah.blogspot.my/2015/05/khasiat-buah-durian-belanda.html

No comments:

Post a Comment