Thursday 25 February 2016

Pokok Bidara Berduri Banyak Manfaatnya





Pelbagai nama panggilan pokok bidara antaranya  epal vietnam, jujub; (Inggeris), dan (Arab) Sidr.

Antara Kegunaan Daun Bidara:

1)Mandi Jenazah
Daun pokok bidara biasanya digunakan semasa memandikan jenazah bagi orang Islam.

2)Ruqyah Mengubati Gangguan Sihir
Daun bidara juga selalu  digunakan  dalam proses rawatan penyakit gangguan jin dengan dibacakan doa atau ayat-ayat al-Quran tertentu.

3)Pelbagai Penyakit Fizikal
Dengan cara penggunaan yang betul dapat membantu menyembuhkan penyakit seperti rawatan cirit-birit, luka dan ulser di dalam mulut.

              Sudah ramai yang datang meminta daun bidara ini untuk tujuan rawatan gangguan jin dan saya berikan secara percuma sahaja. Kalau perlukan daun ini datanglah ke rumah saya di Peramu Jaya 2, Pekan.



5 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Ada jual anak pokok atau benih pokok bidara beduri ni tak? Susah nk dpt yg jenis beduri. Kalau dijual saya berminat nk beli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf lambat reply dan alhamdulillah dah ada yang nak membantu tu, try call mereka tu.

      Delete
  2. Sy ada benih pokok bidara berduri..tp saya duduk dekat sabah

    ReplyDelete
  3. La lan. Wasup saya 0177299769

    ReplyDelete
  4. kawasan kl saya ada jual 0199692295

    ReplyDelete